
Ko beremo članke v specializiranih revijah, ali ko sledimo forumom preko spleta, se nam včasih zazdi, da je polnjenje z dušikom znantno boljše kot polnjenje z zrakom. Res pa je, da se je polnjenje z dušikom splošno razširilo na področju letalstva, tako komercialnega kot vojaškega, na dirkališčih, ali na področju velikih gradbeniških vozil.
Ali je polnjenje z dušikom priporočljivo za vsa vozila ? Ni sigurno.
Zrak, ki ga dihamo, je sestavljen iz več plinov v sledečem razmerju: 78 % za dušik, 21 % za kisik, in ostalo. Dušik je torej v zraku, ki ga uporabljamo za polnjenje naših pnevmatik, izredno prisoten. Če upoštevamo dejstvo, da polnjenje z dušikom maksimalno predstavlja 99 % dušika, se nam razlika lahko dozdeva neznatna.
Kot pri vseh plinih, je dušik odvisen od pravila termičnega raztezanja, ko se toplota poveča in od pravila stisljivosti, ko se temperatura znižuje. Dejansko ugotovimo, da če se temperatura poveča za 8 stopinj celzija, potem se poveča pritisk za 0.1 bar in obratno.
Nikoli ne uporabite vakuumske črpalke pred polnjenjem pnevmatike, ki jo nameravate polniti z dušikom, to bi nepreklicno poškodovalo notranjo strukturo gume, ki omogoča njeno dobro delovanje.