Za iskanje kliknite tu

Polnjenje pnevmatik z dušikom

Ko beremo članke v specializiranih revijah, ali ko sledimo forumom preko spleta, se nam včasih zazdi, da je polnjenje z dušikom znantno boljše kot polnjenje z zrakom. Res pa je, da se je polnjenje z dušikom splošno razširilo na področju letalstva, tako komercialnega kot vojaškega, na dirkališčih, ali na področju velikih gradbeniških vozil.

Ali je polnjenje z dušikom priporočljivo za vsa vozila ? Ni sigurno.

Zrak, ki ga dihamo, je sestavljen iz več plinov v sledečem razmerju: 78 % za dušik, 21 % za kisik, in ostalo. Dušik je torej v zraku, ki ga uporabljamo za polnjenje naših pnevmatik, izredno prisoten. Če upoštevamo dejstvo, da polnjenje z dušikom maksimalno predstavlja 99 % dušika, se nam razlika lahko dozdeva neznatna.

Kot pri vseh plinih, je dušik odvisen od pravila termičnega raztezanja, ko se toplota poveča in od pravila stisljivosti, ko se temperatura znižuje. Dejansko ugotovimo, da če se temperatura poveča za 8 stopinj celzija, potem se poveča pritisk za 0.1 bar in obratno.

Enakovrenosti

  1. Kakor kisik, je dušik odvisen od spremembe temperature. Torej je rahlo povečanje tlaka pnevmatik potrebno jeseni.
  2. Kot pri kisiku ( rdeči), dušik (modri) uide preko gume, a bolj počasi.
  3. Tudi če polnjenje z dušikom preprečuje korozijo notranjih delov ( dušik v nasprotju s kisikom ne prenese vlage), je potrebno omeniti, da kisik vztrajno prodira v pnevmatiko zaradi zračnega tlaka atmosfere, in da se torej omejena korozija nadaljuje.

Prednosti

  1. Polnjenje z dušikom omogoča naravno znižanje tlaka ( brez zunanjega ukrepanja ), nižje od kisika. To ustreza polnjenju starih avtomobilov, ki bolj malo vozijo, a tudi avtodomom in prikolicam.
  2. Poleg tega, je dušik stabilen plin, ki se bo zmerno raztezal pri povečanju temperature, ki zavisi od kotalnega upora. Omogoča doseči visoko hitrost na dirkališču, ne da bi prizadel zmogljivost gum.

Pomanjkljivosti

  1. Polnjenje z dušikom je seveda dražje od brezplačnega okoljskega zraka .
  2. Včasih je dostop do čistega dušika težaven, in to lahko povzroči nevarno obnašanje voznika (zlasti vožnjo s prenizkim tlakom).

Nikoli ne uporabite vakuumske črpalke pred polnjenjem pnevmatike, ki jo nameravate polniti z dušikom, to bi nepreklicno poškodovalo notranjo strukturo gume, ki omogoča njeno dobro delovanje.