Avto pnevmatike

Polnjenje pnevmatik z dušikom

Ko beremo članke v specializiranih revijah, ali ko sledimo forumom preko spleta, se nam včasih zazdi, da je polnjenje z dušikom znantno boljše kot polnjenje z zrakom. Res pa je, da se je polnjenje z dušikom splošno razširilo na področju letalstva, tako komercialnega kot vojaškega, na dirkališčih, ali na področju velikih gradbeniških vozil.

Ali je polnjenje z dušikom priporočljivo za vsa vozila ? Ni sigurno.

Zrak, ki ga dihamo, je sestavljen iz več plinov v sledečem razmerju: 78 % za dušik, 21 % za kisik, in ostalo. Dušik je torej v zraku, ki ga uporabljamo za polnjenje naših pnevmatik, izredno prisoten. Če upoštevamo dejstvo, da polnjenje z dušikom maksimalno predstavlja 99 % dušika, se nam razlika lahko dozdeva neznatna.

Kot pri vseh plinih, je dušik odvisen od pravila termičnega raztezanja, ko se toplota poveča in od pravila stisljivosti, ko se temperatura znižuje. Dejansko ugotovimo, da če se temperatura poveča za 8 stopinj celzija, potem se poveča pritisk za 0.1 bar in obratno.

Enakovrenosti

  1. Kakor kisik, je dušik odvisen od spremembe temperature. Torej je rahlo povečanje tlaka pnevmatik potrebno jeseni.
  2. Kot pri kisiku ( rdeči), dušik (modri) uide preko gume, a bolj počasi.
  3. Tudi če polnjenje z dušikom preprečuje korozijo notranjih delov ( dušik v nasprotju s kisikom ne prenese vlage), je potrebno omeniti, da kisik vztrajno prodira v pnevmatiko zaradi zračnega tlaka atmosfere, in da se torej omejena korozija nadaljuje.

Prednosti

  1. Polnjenje z dušikom omogoča naravno znižanje tlaka ( brez zunanjega ukrepanja ), nižje od kisika. To ustreza polnjenju starih avtomobilov, ki bolj malo vozijo, a tudi avtodomom in prikolicam.
  2. Poleg tega, je dušik stabilen plin, ki se bo zmerno raztezal pri povečanju temperature, ki zavisi od kotalnega upora. Omogoča doseči visoko hitrost na dirkališču, ne da bi prizadel zmogljivost gum.

Pomanjkljivosti

  1. Polnjenje z dušikom je seveda dražje od brezplačnega okoljskega zraka .
  2. Včasih je dostop do čistega dušika težaven, in to lahko povzroči nevarno obnašanje voznika (zlasti vožnjo s prenizkim tlakom).

Nikoli ne uporabite vakuumske črpalke pred polnjenjem pnevmatike, ki jo nameravate polniti z dušikom, to bi nepreklicno poškodovalo notranjo strukturo gume, ki omogoča njeno dobro delovanje.

Nadaljujte z brskanjem brez soglasja >
O piškotkih in drugih sledilnikih
Liderpnevmatik.si (AD TYRES) in njegovi partnerji (Google, Hotjar, Microsoft) uporabljajo identifikatorje (piškotke) in druge sledilnike (spletno shranjevanje), da zagotovijo pravilno delovanje spletnega mesta, olajšajo brskanje, izvedejo statistične meritve in prilagodijo njegove oglaševalske akcije. Piškotki in drugi sledilniki, shranjeni v vaši napravi, lahko vsebujejo osebne podatke. Prav tako ne nameščamo nobenih piškotkov ali drugih sledilnikov brez vaše svobodne privolitve in soglasja, razen tistih, ki so bistvenega pomena za delovanje spletnega mesta. Vašo izbiro hranimo 6 mesecev. Soglasje lahko kadar koli prekličete tako, da odprete stran s piškotki in drugimi sledilniki. Lahko se odločite za nadaljevanje brskanja, ne da bi sprejeli piškotke ali druge sledilnike. Zavrnitev ne preprečuje dostopa do storitev AD TYRES. Za več informacij vas vabimo, da si ogledate stran s piškotki in drugimi sledilniki.
Prilagodi piškotke
LiveChat