Za iskanje kliknite tu

Kako prilagajati pnevmatike hitrosti

Ali veste, da je potrebno pri skrajni hitrosti prilagajati tlak pnevmatik ? Praviloma se za to opombo nobeden ne bi smel zanimati, zaradi omejitve hitrosti v Evropi, ki nas primora na zmerno vožnjo.

Toda, naj razložimo nekaj principov vožnje za najbolj drzne voznike med vami.

Zaradi bremena, ki ga morajo prenašati, se boki pnevmatik in tekalna površina rahlo deformirajo v stiku s cesto.

Poves, oziroma deflekcija, pnevmatike pri visoki hitrosti

Inženirji uporabljajo besedo "poves" za določanje razdaljne razlike med polmerom, ki je v stiku s cesto in se torej deformira zaradi pritiska podlage ( od sredine pnevmatike navzdol), in neobremenjim polmerom ( od sredine pnevmatike navzgor), delom pnevmatike, ki se ne deformira.

Višja je hitrost, bolj se deformirajo pnevmatike in bolj se pogreza tekalna površina. Z drugimi besedami, hitreje vozi avtomobilist, večja je deformacija oziroma poves pnevmatike. Hkrati pa, bolj ko se hitrost povečuje, bolj se znižuje indeks nosilnosti vozila.

Tlak pnevmatike mora biti prilagojen hitrosti, ki jo običajno uporabljate, da boste ohranili optimalno varnost in zmogljivosti vašega vozila.

Kateri tlak za katero hitrost ?

V primeru povprečne gume z dimenzijami 215/50R17 91W, katere število je približno 520 vrtljajev na kilometer. Pri 50 km na uro, dosežemo približno 7 vrtlijajev na sekundo. Ko pa doseže guma hitrost 240 km na uro, dobimo najmanj 35 vrtljajev na sekundo ! To pomeni, da se pnevmatika deformira vsako 28 milisekundo. Višja hitrost, večje deformiranje pnevmatike.

ETRTO (Evropsko društvo za tehniko pnevmatike in kolesa) je priznalo pomembnost povesa pnevmatik in se zavedla, da je bilo potrebno omejiti pojav, ki bi lahko postal nevaren za avtomobiliste, navajene na zelo hitro vožnjo.

ETRTO je torej priporočilo prilagoditi tlak in breme na hitrost vožnje. V primeru hitre vožnje je priporočljiv napolniti pnevmatike z višjim tlakom, kot je označen na boku pnevmatike.

Informacije za določanje ustreznega tlaka v zvezi s posebnimi hitrosti.

Če upoštevamo tlak, ki ga priporoča proizvajalec v normalnih razmerah vožnje,mora biti tlak pnevmatike postopoma povisan v zvezi s povečanjem hitrosti. V primeru tukaj spodaj, tlak na 2.4 barov , priporočen za gumo 215/50R17 91W, se lahko poveča za 0.10 barov vsakokrat, ko se poveča hitrost za 10 km na uro.

Seveda, razen če vozite Formulo 1, vam ni možno prilagoditi tlaka med vožnjo. Predvidite ustrezni tlak, preden začnete z dirkalno vožnjo.

+10km na uro = povečajte tlak za +0.10 barov

Pozneje,ko se bo hitrost vožnje začela povečevati,se bo indeks nosilnosti napisan na boku pnevmatike znižal za 5 % na vsakih dodatnih10 km na uro, in to se bo pojavljalo, dokler se hitros ne bo povečala za 30 km na uro.

+10km/h = -5% indeks nosilnosti

V našem primeru, pnevmatika 215/50R17 91W s povprečnim indeksom nosilnosti lahko prenese 671 kg. Kadar avto doseže hitrost 270 km na uro, indeks nosilnosti enake gume doseže samo 570 kg.