Za iskanje kliknite tu

"Tyre heat cycle" : cikel ogrevanja

Kjub fantastičnemu napredku na področju mehanike in aerodinamike, so pnevmatike še vedno tako občutljive. Cikel ogrevanja je koristen način za okrepitev vaših pnevmatik in za ohranitev njihove dolgotrajnosti.

Kaj pomeni cikel ogrevanja ?

To je merilna enota uporabljena za določanje dolgotrajnosti dirkalne gume. To je obdobje, ki ga pnevmatika prevozi od enega mirovanja do drugega. To pomeni, med trenutkom, ko je guma še mrzla in se postopoma ogreva pri vožnji, in trenutkom, ko je spet v mirovanju.

Kako lahko ogrevanje vpliva na obrabo pnevmatik ?

Po izdelavi gume v tovarni, sledi obvezno speljavanju gume, da bi le-ta postala optimalno zmogljiva. Za dirkalno gumo, pomeni to, da vezi med molekulami gume še niso enakomerne. Obstajajo solidne, a tudi šibke veze. Namen je odstraniti šibke veze, ki so vzrok za prehitro obrabo pnevmatike. Naravni proces, ki omogoča, da se šibke veze pretrgajo, se imenuje deflekcija.

Kako uspešno okrepiti strukturo gume ?

Cikli ogrevanja so tako številni, kot so številne uporabe pnevmatike. Najbolj pomemben je prvi cikel. Za uspešno uporabo, je pomembno slediti naslednjim navodilom.

Prvi cikel ogrevanja mora biti postopen, zato je priporočljivo počasno pospeševanje in ohranjanje zmerne vožnje.

Cikel ogrevanja traja od 10 do 15 minut. Za to, prevozite nekaj krogov na dirkališču, brez pretiravanja, s postopnim pospešenjem. V zadnjem krogu, morate doseči maksimalno hitrost in toploto. Izogibajte se burns and donuts.

Ko bodo pnevmatike zopet v mirovanju, jih je potrebno pustiti počivati vsaj 24 ur. Naraščanje toplote in drgnenje sta namreč omogočila pretrganje šibkih vezi.

Obdobje počivanja omogoča gumijastim molekulam obnovitev strukture, večinoma z močnimi vezmi ( pojava entropije nekega sistema).

Vendarle bo začetek drugega cikla, brez upoštevanja tega obdobja počivanja, znižal dolgotrajnost pnevmatike, ker vezi ne bodo imele dovolj časa za izgradnjo nove strukture.