Avto pnevmatike

Kotalni upor : Črna točka poraba goriva

Pogosto slišimo, da je nizek kotalni upor dober vzrok za prodajo pnevmatik, zaradi evropske zakonodaje o spoštovanju okolja. Toda o čem precizno govorimo ?

wheel

Kotalni upor je energija, povzročena med deformacijo in trenjem kolesa v stiku s podlago. Odvisen je od elastično-sluzastih lastnosti gume, ki se imenuje histereza.

Kotalni upor je primer fizičnega zakona, ki se imenuje upor sredtsva , ki se pojavlja pri vseh vozilih (sila vztrajnosti, vleka zraka).

Za voznika ki hoče znižati svojo porabo goriva, je kotalni upor ključni dejavnik za varčevanje nekaj stotin litrov goriva na leto.

Splošno je znano, da imajo pnevmatike, katerih sintetična zmes je sestavljena iz zelo gostih silikatov, nižji kotalni upor kot druge gume.

Drugi pomembni dejavniki, ki jih moramo upoštevati, so :

  • Seveda teža kolesa (platišča + pnevmatike) : manj je kolo težko, več goriva privarčujete.
  • Togost bočnic : trdnejši so boki, manj se deformira guma in manj goriva porabi.
  • Kakovost cestišča (na to voznik nima vpliva).

Kako se meri kotalni upor ?

resistance

Merjenje sledi zelo preciznemu standardu (ISO 28580), in se opravi v laboratoriju, v sobni temperaturi 25 stopinj Celzija. Za merjenje uporabi laboratorij poseben valj (poglejte tukaj) na katerega se položi pnevmatiko za testiranje, z določeno nosilnostjo in tlakom.

Prvo merilo se opravi brez pnevmatike. valj se kotali in sila, potrebna za gibanje, je merjena. Potem se meri premikanje pnevmatike položene na valju.

Razlika med dvema silama je dvojna vrednost, imenovana upor napredovanja, ki se izraža v kilogramih na tono.


Zapomnite:

Ko nadomestite obrabljeno pnevmatiko z novo gumo, se poveča kotalni upor vozila povprečno za 20 %, kar rahlo poveča porabo goriva v prvih mesecih uporabe.

Kotalni upor se spreminja med vožnjo : ko so gume tople, upada kotalni upor.

Koeficient odpornosti nam pove, zakaj izbirajo nekateri vozniki gume z ogromnimi profili. Ko sta upor in trenje razporejena na večjo površino, se dolgotrajnost pnevmatike poveča.

Nadaljujte z brskanjem brez soglasja >
O piškotkih in drugih sledilnikih
Liderpnevmatik.si (AD TYRES) in njegovi partnerji (Google, Hotjar, Microsoft) uporabljajo identifikatorje (piškotke) in druge sledilnike (spletno shranjevanje), da zagotovijo pravilno delovanje spletnega mesta, olajšajo brskanje, izvedejo statistične meritve in prilagodijo njegove oglaševalske akcije. Piškotki in drugi sledilniki, shranjeni v vaši napravi, lahko vsebujejo osebne podatke. Prav tako ne nameščamo nobenih piškotkov ali drugih sledilnikov brez vaše svobodne privolitve in soglasja, razen tistih, ki so bistvenega pomena za delovanje spletnega mesta. Vašo izbiro hranimo 6 mesecev. Soglasje lahko kadar koli prekličete tako, da odprete stran s piškotki in drugimi sledilniki. Lahko se odločite za nadaljevanje brskanja, ne da bi sprejeli piškotke ali druge sledilnike. Zavrnitev ne preprečuje dostopa do storitev AD TYRES. Za več informacij vas vabimo, da si ogledate stran s piškotki in drugimi sledilniki.
Prilagodi piškotke
LiveChat