Za iskanje kliknite tu

Obraba pnevmatik

1. Legalna globina profilov in indikatorji obrabe

Evropska zakonodaja določa minimalno globino profilov, ki lahko omogoča učinkovito odstranitev vode. V Sloveniji je minimilna globina 1,6 mm.

Večina pnevmatik ima v kanalih profila posebne izbokline, ki omogočajo avtomobilistu določiti stopnjo obrabe in izbrati pravilni trenutek za menjavo pnevmatik.

témoin 
usure pneu

Drugi načini obstajajo za merjenje obrabe pnevmatike :

  • Številčni indikator obrabe je napis,na tekalni plasti, nekaj številk, ki se postopoma izbrišejo.
  • Sprememba barve. Notranja zmes se pobarva v oranžno, ko je guma obrabljena.
  • Merilnik globine profila (orodje na razpolago v avto delih trgovinah))

2. Obraba pnevmatik : določanje vzrokov

Pomembno je določanje morebitnih vzrokov nenormalne obrabe tekalne plasti. Je zelo pogosto povezana z nepravilnim tlakom (prenizkim ali previsokim), a lahko tudi drugi dejavniki (mehanični problem – centriranje, geometrija, vzmetenje, transmisija) vplivajo na prezgodnjo obrabo pnevmatike.

Problemi obrabeVzroki
Izbokline oziroma rameni pnevmatike (okončine tekalne plasti) se hitrejše obrabijo, kot njena sredina.

rameni pnevmatike
Prenizki tlak
Rotacija pnevmatik dolgo časa ni bila opravljena
Zavijanje pri previsoki hitrosti
Platišča in gume se slabo vskladajo med seboj
Sredina tekalne plasti se obrabi hitreje kot njene izbokline.

obrabe 
tekalne plasti pnevmatike
Previsoki tlak
Slabo prilagajanje platišč in gum
Rotacija pnevmatik dolgo časa ni bila opravljena
Ena stran pnevmatike se nenormalno hitro obrabi.

nenormalna obraba pnevmatike
Rotacija pnevmatik dolgo časa ni bila opravljena
Neporavnana kolesa, problem geometrije in centriranja
Na lokalni ali na več lokalnih mestih tekalne plasti se pojavi nenormalno hitra obraba.

nenormalna 
obraba pnevmatike
Slaba povezava med transmisijo in vzmetmi
Slabo centriranje pnevmatik
Preostro zaviranje ali speljevanje
Prenizki tlak
Diagonalna obraba

diagonalna obraba
Slabo poravnano kolo, problem geometrije in centriranja.
Prenizki tlak
Rotacija pnevmatik dolgo časa ni bila opravljena
Slabo centriranje pnevmatik

3. Prednosti naprave za optično nastavitev vozila

Prezgodnja obraba pnevmatik je lahko posledica slabe nastavitve geometrije. Vizualen indikator za geometrijo koles, VAI po angleško (VAI : Visual alignment indicator) je sistem, ki omogoča opažanje problema v geometriji koles in kontrolo obrabe vsake pnevmatike, brez elektronskega kontroliranja. Sistem VAI je sestavljen iz 5 gumijastih parov lamel, položenih na izbokline pnevmatike. Po nekaj tisočih prevoženih km, je potrebno premeriti merilne indikatorje, ki so položeni na globini od 1 do 4 mm, tako da preverimo, če je obraba enaka na obeh straneh osi.

vizualen indikator za geometrijo koles vai

Vpeljevanje

Ali je vpeljevanje avto pnevmatike nujno ?

Da, pomembno je opraviti rahlo vpeljevanje avto pnevmatik.

Med izdelovanjem so pnevmatike pokriti z mazivom, da bi olajšali odstranitev iz kalupa. Torej imajo še malo maziva, ko pridejo do prodaje.

Potrebna je zmerna vožnja, vsaj za prvih 200 do 400 kilometrov.

Obnašanje vsake pnevmatike je različno in odvisno od znamke in od profilov, vzamite si čas, in se prilagodite vašim novim pnevmatikam.

V začetku si izogibajte premočnemu zaviranju in preostremu pospeševanju.