Avto pnevmatike
Moto pnevmatike
Pnevmatike za štirikolesnike
Jeklena platišča
Alu platišča
Paket platišča + pnevmatike
Snežne verige
Uravnoteženje
Napihnjenje
Orodja in držala
Popravilo
Akumulator
Olja
Dodatna oprema
Montaža - zategovanje
Aditivi
Vodnik
Dostava in montaža
Profesionalci
Moj račun
Kontakt
Evropska zakonodaja določa minimalno globino profilov, ki lahko omogoča učinkovito odstranitev vode. V Sloveniji je minimilna globina 1,6 mm.
Večina pnevmatik ima v kanalih profila posebne izbokline, ki omogočajo avtomobilistu določiti stopnjo obrabe in izbrati pravilni trenutek za menjavo pnevmatik.
Drugi načini obstajajo za merjenje obrabe pnevmatike :
Pomembno je določanje morebitnih vzrokov nenormalne obrabe tekalne plasti. Je zelo pogosto povezana z nepravilnim tlakom (prenizkim ali previsokim), a lahko tudi drugi dejavniki (mehanični problem – centriranje, geometrija, vzmetenje, transmisija) vplivajo na prezgodnjo obrabo pnevmatike.
Problemi obrabe | Vzroki |
---|---|
Izbokline oziroma rameni pnevmatike (okončine tekalne plasti)
se hitrejše obrabijo, kot njena sredina.![]() |
Prenizki tlak |
Rotacija pnevmatik dolgo časa ni bila opravljena | |
Zavijanje pri previsoki hitrosti | |
Platišča in gume se slabo vskladajo med seboj | |
Sredina tekalne plasti se obrabi hitreje kot njene izbokline.![]() |
Previsoki tlak |
Slabo prilagajanje platišč in gum | |
Rotacija pnevmatik dolgo časa ni bila opravljena | |
Ena stran pnevmatike se nenormalno hitro obrabi.![]() |
Rotacija pnevmatik dolgo časa ni bila opravljena |
Neporavnana kolesa, problem geometrije in centriranja | |
Na lokalni ali na več lokalnih mestih tekalne plasti se pojavi nenormalno hitra obraba.![]() |
Slaba povezava med transmisijo in vzmetmi |
Slabo centriranje pnevmatik | |
Preostro zaviranje ali speljevanje | |
Prenizki tlak | |
Diagonalna obraba![]() |
Slabo poravnano kolo, problem geometrije in centriranja. |
Prenizki tlak | |
Rotacija pnevmatik dolgo časa ni bila opravljena | |
Slabo centriranje pnevmatik |
Prezgodnja obraba pnevmatik je lahko posledica slabe nastavitve geometrije. Vizualen indikator za geometrijo koles, VAI po angleško (VAI : Visual alignment indicator) je sistem, ki omogoča opažanje problema v geometriji koles in kontrolo obrabe vsake pnevmatike, brez elektronskega kontroliranja. Sistem VAI je sestavljen iz 5 gumijastih parov lamel, položenih na izbokline pnevmatike. Po nekaj tisočih prevoženih km, je potrebno premeriti merilne indikatorje, ki so položeni na globini od 1 do 4 mm, tako da preverimo, če je obraba enaka na obeh straneh osi.
Da, pomembno je opraviti rahlo vpeljevanje avto pnevmatik.
Med izdelovanjem so pnevmatike pokriti z mazivom, da bi olajšali odstranitev iz kalupa. Torej imajo še malo maziva, ko pridejo do prodaje.
Potrebna je zmerna vožnja, vsaj za prvih 200 do 400 kilometrov.
Obnašanje vsake pnevmatike je različno in odvisno od znamke in od profilov, vzamite si čas, in se prilagodite vašim novim pnevmatikam.
V začetku si izogibajte premočnemu zaviranju in preostremu pospeševanju.
Avto pnevmatike