Za iskanje kliknite tu

Tlak pnevmatik za tekmovanje

Tabela tukaj spodaj podrobno pokaže tlake, ki so prilagojeni dirkalni vožnji, absolutno ne ustrezajo vožnji na cestah. Torej, ko zapustimo dirkališče je nujno spremeniti tlak na vrednost, veljavno na cesti.

Označeni tlaki so samo za primerjavo. Izkušeni voznik jih lahko spremeni po svoji želji in po mehaničnih zahtevah vozila. Za boljšo preciznost se tlak meri po enoti 0.15 barov.

Da ne bi tvegali neenakomerne obrabe gum, certifirane po DOT, ne sme biti tlak prenizek. Preslabo polnjenje povzroča pojav majhnega kolobarja obrabe na zgornjem boku pnevmatike. Ustrezno polnjenje omogoča znižanje tveganja.

Ravnanje voznika je zagotovo najpomembnejši dejavnik za zagotavljanje enakomerne obrabe.

Tip vozilaPoložajTlak
Sprednji pogonsprednji2.4 / 3.15 barov
Zadnji2.1 / 2.8 barov
Motor sprednji/ zadnji pogonSprednji2.4 / 3.15 barov
Zadnji2.1 / 2.8 barov
Motor zadnji/ zadnji pogonSprednji2.4 / 3.15 barov
Zadnji2.4 / 2.8 barov

Kako znižati ali povečati podkrmarjenje in prekrmarjenje ?

Tabela tukaj spodaj podrobno kaže modifikacije pnevmatik in geometrije, prilagojene vožnji na dirkališču, jih popolnoma odsvetujemo za vožnjo na cesti. Torej je vrnitev prvotnih nastavitev potrebna takoj po vožnji na dirkališču.

Prilagajanje Znižati Podkrmarjenje Znižati Prekrmarjenje
Tlak sprednje gume nižji višji
Tlak zadnje gume višji Nižji
Širina sprednje gume Večja Manjša
Širina zadnje gume Manjša Večja
Naklon sprednjega kolesa Bolj pozitiven Bolj negativen
Naklon zadnjega kolesa Bolj negativen Bolj pozitiven
Stekanje sprednjega kolesa Bolj odporto Bolj navznoter
Stekanje zadnjega kolesa Bolj navznoter Bolj odprt
Caster angle sprednjega kolesa Bolj pozitiven Bolj negativen
Blalžilci sprednji Mehkejši Trdnejši
Blažilci zadnji Trdnejši Mehkejši
Stabilizator drog sprednji Bolj gibljiva (tankejša) Bolj toga
Stabilizator drog zadnji Bolj toga (širša) Bolj gibljiva
Razporeditev teže Več teže spredaj Več teže zadaj

Vožnja v dežju

Priporočljivo je povečanje tlaka pnevmatik na 0.4 do 0.7 barov v primerjavi z vožnjo na suhem, da bi zmanjšali tveganjevodnega klina.

Pomnite : vodni klin se pojavi ko se nabere velika količina vode med gumo in cesto. Guma torej ni več v stiku s cesto in avto drsi brez kontrole.

Zvišanje tlaka zaobli bok pnevmatike in reducira velikost deflekcije.

S tem se stična površina stanjša in zožji. Omogoča tudi odprtje profilov pnevmatike, kar povzroča optimalno izpodrinjanje vode.