Če niste zelo izkušen mehanik in če nimate ustrezne opreme, ne spreminjajte nastavitev geometrije koles na vozilu. Pri vsakemu vozilu obstaja optimalna konfiguracija za naklon kolesa, l'"Caster angle" in stekanje samo mehaniki so sposobni tega opravila, ker vsaka desetina milimetra šteje.
Geometrija vozila kontrolira in nastavlja vzporednost 4 koles. Cena storitve od 50 do 100 evrov.
Tudi če se zdijo cene visoke, lahko slabe nastavitve znatno vplivajo na dolgotrajnost pnevmatik, kar povzroči dodatne stroške in slab občutek pri vožnji.
Preden nadaljujemo s tehničnimi detajli, si je pomembno zastaviti nekaj vprašanj o geometriji.
Ali gre pri geometriji za preprost postopek, kot je to na primer menjava olja?
Ne, geometrija je poseben postopek, ki ga opravite samo, če boste opazili te naslednje pojave :
Ali je kontrola geometrije potrebna vsakič, ko zamenjam gume ?
Te kontrole ni zmeraj potrebno opraviti , če ohranjate enake dimenzije. Vendar morate kontrolo opraviti, ko spremenite dimenzije pnevmatik. Poleg tega, to storitev nudi večina montažnih servisov iz varnostnih razlogov.
Kaj pomeni geometrija prem ?
Geometrija koles je kontrola in nastavitev naslednjih kotov : kot zaostajanja (naklon koles), kot premnega sornika in stekanje (vzporednost).
Vsak avtomobil ima zelo precizna merila, vendar si nekaj ljubiteljev želi spremeniti nastavitve, da bi poosebili svoja vozila. Nastavitev geometrije prema je milimetrsko precizna in se opravi na poseben način : naprava za merjenje geometrije vozila.
Kot zaostajanja se izraža v kotnih stopinjah. Naklon je negativen, če zgornji del gume nekoliko visi proti notranjosti vozila, a je pozitiven, ko se oddalji od nje.
V primeru športnega voznika, omogoča negativni kot agresivnejšo zavijanje. Po drugi strani, je oprijem slabši na ravni cesti, kar poslabša zaviranje in hitro pospeševanje.
Se tudi izraža v stopinjah, to je kot, ki kaže razliko med črto pravokotno na tla in nagibom osi, ki omogoča rotacijo kolesa.
Ta kot omogoča stabilnost pri visoki hitrosti in določa kot zavijanja. Običajno se ne da spremeniti, sprememba je potrebna po nesreči, za vzpostavljanje ravnotežja.
Stekanje, pozitivno ali negativno, je razdalja med sprednjim in zadnjim delom pnevmatik. Pozitivno stekanje pomeni, da sta si sprednja dela pnevmatik bližja kot zadnja dela. Če je nasprotno, govorimo o negativnem stekanju.
Za zagotavljanje splošnega ravnotežja mehaničnih sil, ima vozilo na zadnji pogon pogosto pozitivno stekanje, medtem ko imajo vozila na sprednji pogon negativno stekanje.
Za zaključek, potrebna je pravilna nastavitev kotov .
Tudi če pripada vaše vozilo najmodernejši generaciji z maksimalno dolgotrajnostjo. Slabe nastavitve, zgrešene samo za nekaj mm, bodo škodile dolgtrajnosti najboljših pnevmatik.