Iskanje po dimenzijah

Energijske nalepke so informacija, s pomočjo katere lahko potrošniki kupijo prave pnevmatike za svoje vozilo. Kupca obvestijo o zmogljivosti pnevmatik v smislu odpornosti na kotaljenje, zunanji kotalni hrup in zaviranje na mokri podlagi. Nato se z nalepkami razvrsti raven zmogljivosti pnevmatik, hkrati pa spodbujajo proizvajalce, da oblikujejo modele, ki so učinkovitejši, varnejši in tišji.

Razvrstitev zmogljivosti pnevmatik

Za kategorizacijo pnevmatik in njihove zmogljivosti obstajajo 3 energijske nalepke:

  • Razred energijske učinkovitosti gre od A do G (od najučinkovitejšega do manj učinkovitega), kar omogoča določanje kotalnega upora pnevmatike in s tem njene energetske potrebe. Dejansko to pomeni, da manj se pnevmatika upira kotaljenju, manj energije se porabi za premikanje vozila, kar pomeni prihranek denarja za to postavko stroškov.
  • Razred oprijema na mokri podlagi , ki gre tudi od A do G, določa zavorno pot za mokre pogoje
  • Razred hrupa , ki ga povzroča zunanji ležaj , ki gre od A do B, omogoča določanje ravni hrupa zunaj vozila od najvišje do najnižje. Pnevmatike z nivojem hrupa razreda C trenutno niso več dovoljene.
energijska nalepka

Kaj pravi zakon o energijski nalepki?

Obveznost ponudbe pnevmatik za avtomobile in dostavna vozila z energijskimi nalepkami na evropskem trgu je bila predvidena v okviru Uredbe (ES) št. 1222/2009. Zaradi začetka veljavnosti novih zahtev bo revidirana in s 1. majem 2021 jo nadomešča Uredba (EU) 2020/740. Te se nanašajo tudi na tovornjake in avtobuse.

Ta uredba določa, da je poleg standardne nalepke na pnevmatikah lahko nameščen simbol, ki posameznike obvešča o oprijemu pnevmatike v ekstremnih snežnih in ledenih razmerah. Tako možnosti označevanja dosegajo število na 4. Pnevmatike, primerne za ekstremne snežne razmere, prikazujejo alpski simbol (snežinka na gori s tremi vrhovi), nordijske zimske pnevmatike pa so označene s simbolom zaledenele gore.

Poleg tega novi energetski simboli tudi jasneje kažejo, da učinkovitost porabe goriva velja tako za vozila z notranjim zgorevanjem kot za električna vozila. Razred zmogljivosti za hrup bo vedno naveden na spodnjem delu, skupaj s stopnjo hrupa v decibelih.

Novi predpisi določajo tudi prepoved pnevmatik, katerih kotalni upor in oprijem na mokrih telh spadata v razrede F in G, s čimer se lestvica vrednosti zmanjša na 5 razredov (A do E namesto A do G).

Nazadnje bo zmogljivost pnevmatik, ki prikazujejo 5 parametrov, ocenjene s testi, nacionalni organi pa lahko izvajajo preglede. Mogoče bo celo pridobiti dodatne informacije iz zbirke podatkov Evropske komisije s pomočjo kode QR.

Upoštevati je treba, da Uredba (ES) št. 661/2009 o splošni varnosti motornih vozil določa minimalne zahteve glede učinkovitosti v smislu ekološkega oblikovanja pnevmatik.

Ujemanje med staro in novo generacijo energijske nalepke:

ujemanje starih in novih energijskih nalepk
LiveChat
Whatsapp Messenger