Za iskanje kliknite tu

Predrtje : Popraviti ali zamenjati pnevmatiko

Preden se spravi za volan, je šoferju najbolj neprijetno ugotoviti, da se mu je izpraznila guma. Ali ko na avtocesti zasliši zlovešč hrup gume v zadnjih izdihljajih. Hvala bogu, so se stvari od petdesetih naprej temeljito spremenile. Dandanašnji se gume ne razpočijo več kot otroški balončki in moderne tehnologije,ki so ustvarile runflat in tubeless nam omogočajo, da se izognemo takšnim neprijetnostim. Celo standardne gume, ki so na dnu vrednostne lestvice, so preizkušano solidne.

O tej strani boste lahko vse izvedeli o:

Različne vrste predrtja.

Tujek : Ko prodre tujek v tekalno površino, se tlak pnevmatike bolj ali manj hitro zniža. V glavnem povzročajo predrtje cveki, vijaki, stekleni drobci in kamenčki.

Nepravilen tlak : V nasprotju z razširjenjim mnenjem, je previsoki tlak manj nevaren kot prenizki. Vožnja s prenizkim tlakom lahko namreč poškoduje notranjo strukturo pnevmatike in poveča kotalni upor. Možnost predrtja je zelo velika in se ga s težavo opazi.

Kako se ponašati v primeru predrtja.

Tukaj ni pomembno zamenjati pnevmatiko, ampak se prilagajati situaciji tako, da boste maksimalno omejili možnost nesreče.

Pogosto nam refleks narekuje, da se ustavimo, kakor hitro začutimo nestabilnost ali izgubljanje nadzora nad vozilom. Toda ko se tlak silovito zniža, ali celo poči, je najbolje, da rahlo povečamo hitrost, da bi izboljšal vodljivost avta in bi ga potem lahko lažje ustavili.

Zapomnite si, da nadaljnja vožnja s predrtjo pnevmatiko darstično zmanjša možnost njenega popravila v servisu.

Uporaba tesnila proti predrtju ali rezervnega kolesa.

Tesnilo proti predrtju

Pnevmatiko tubeless ( brez zračnice) lahko začasno popravimo s tesnilom proti predrtju, če pnevmatika ni preveč poškodovana. Tesnilo vsebuje peno, ki napolni nastalo odprtino.

Potrebno je najti luknjo predrtja, izvleči tujek in vbrizgati vsebine tesnila v ventil pnevmatike. Ko se ponovno vsedete za volan, vozite počasi in previdno.

Rezervno kolo.

Če vam pnevmatiko začasno ni uspelo popraviti, uporabite rezervno kolo. Ne pozabite, da morate često preveriti ustreznost tlaka tudi v rezervnem kolesu.

Pri menjavi kolesa, najprej zategnite ročno zavoro in vklopite brzino, kar vam omogoči, da se avto ne premika med vašim posegom.

Rahlo odvijate vijake vaših platišč, dvignite avto z dvigalko, nadaljujte z odvijanjem vijakov in snemite kolo. Nato namestite rezervno kolo in privijte vijake nazaj. Ko ste postavili avto na tla, še enkrat privijte vijake.

Rezervno kolo ni običajna pnevmatika in vam ne dovoljuje, da bi vozili hitreje od 80 km na uro ! V nobenem sličaju ne more za dalj časa nadomestiti predrte pnevmatike.

Kako se prepričati, da je pnevmatika pravilno popravljena?

Če ne razpolagamo s kitom za popravilo tubeless, ali če ne vemo, kako bi znjim ravnali, je nujno potrebno poiskati vulkanizerja.

Nekateri nekorektni servisi so zmožni zaračunati za ta poseg zelo visoko ceno.

Pnevmatika mora biti popravljena na naslednji način :

  • Okvara pnevmatike mora biti popravljiva.
  • Neprepustnost notranje membrane mora biti vzpostavljena.
  • Zapolniti je treba luknjo, ki jo je ustvaril tujek.

Da bi se prepričali o popravljivosti pnevmatike, je nujno potrebno demontirati pnevmatiko od platišča in skrbno pogledati notranjost in zunanjost pnevmatike. Včasih se zdi pnevmatika na zunaj popravljiva, a to ni res.

Sama krpa ne zadostuje za pravilno popravilo pnevmatike, ker ni zagotovljeno, da se izguba zraka ne nadaljuje. Poleg tega, blokiranje luknje s posebnim lepilom tudi ni trajno popravilo, ker vlažnost lahko prodira v notranjost pnevmatike in oksidira kovinskih delov karkase.

Za pravilno popravilo, mora biti notranja membrana očiščena, tujki morajo biti odstranjeni od njene notranjosti, luknja mora biti zamašena in membrano je potrebno namazati s posebno tekočino, ker zmes gume, ki zagotavlja neprepustnost zraka, rabi posebno nego, da lahko ohrani najboljše zmogljivosti.

Tehnologija runflat

V začetku je te pnevmatike razvila družba Michelin (PAX), a danes jih izdelujejo vsi glavni proizvajalci. So ojačani na bokih, in postanejo samonosni, kar omogoča podpirati težo vozila zaradi izredno togih bokov, celo v primeru predrtja. V tem primeru je možno nadaljevati z vožnjo pri omejeni hitrosti (80 km na uro), do najbljižega servisa. Cenjene pnevmatike runflat označujejo na bokih pnevmatik s naslednjimi oznakimi, odvisnimi od proizvajalca : ZP, SSR, ROF, EMT, RFT et BSR.

Preprečanje pasti pri menjavi pnevmatik

A je možno nadomestiti pnevmatike runflat s klasičnimi pnevmatikami ?

To je možno, a je potrebno paziti na naslednje točke :

  • Obvezno morate imeti kit proti predrtju in rezervno kolo.
  • Če so nastavitve vašega vozila predvidena za uporabo pnevmatik runflat, lahko uporaba klasičnih pnevmatik povzroči neravnovesja (preberite si članek o masah s stikom s podlago za več podrobnosti).

Je možno nadomestiti klasične pnevmatike s pnevmatikami runflat ?

Ne, za več razlogov :

  • Senzor, ki kontrolira tlak pri polnjenju (tpms) zaradi samonosnih ojačanih bokov, je potreben za runflat pnevmatike.
  • Cenjene pneuvmatike runflat so težje, kot so klasične pnevmatike in to negativno vpliva na ponašanju vozila, ker se ustrezna nastavitev spremeni.
  • Cenjene pnevmatike runflat je potrebno montirati na platišča runflat (na desni tukaj spodaj), ki se odlikujejo z večjim reliefom, kar prepreči odstranitev pnevmatike po izgubi tlaka.

Ali je možno nadomestiti samo predrto pnevmatiko ?

Na isti osi, je enaka obraba obe pnevmatik obvezna (5 milimetrov razlike v globini največjih kanalov), tako kot je obezna montaža istih pnevmatik (isti profil in iste dimenzije). Večinoma boste morali zamenjati dve pnevmatike.

Kar se tiče terenskih avtomobilov, je menjava vseh 4 pnevmatik boljša, ker nadomestitev predrte pnevmatike lahko poškodujejo sisteme, ki kontrolirajo oprijem in stabilnost vozila. Včasih to lahko vozilu povzroči pomembne škode. Če pa so druge pnevmatike nove ali skoraj nove, lahko nadomestite samo eno pnevmatiko.