Za iskanje kliknite tu

Razpoke na pnevmatikah in njihova obraba

Vemo že, da je pri širini profila manjšim od 1,6mm, nujno potrebno zamenjati gume, če ne pride lahko do nesreče

Obstajajo tudi drugi razlogi, ki nas silijo v zamenjavo gum? Dejstvo, da so bile gume izdelane že več kot pred petimi leti pomeni, da jih je treba obvezno zamenjati?

Življenjska doba gume je močno povezana s tem, kako se gumo uporablja in v kakšnih vremenskih razmerah. Ko se guma obrablja v ugodnih razmerah, se njena življenjska doba lahko podaljša na več kot pet let in nad prevoženih 60 000 km. Da pridemo do takega rezultata:

  • Je potrebno optimalni tlak redno preverjen
  • brezhibna geometrija koles
  • Slediti nasvetom o rotaciji gum na vsakih 10 000 km
  • Idealni pogoji za parkiranje ( na svežem zraku, čim manj sonca)
  • Zmerno podnebje

Vendarle se kljub dobrim pogojem, zmes v nekaj letih obrabi in razpoke se pojavijo na bočniku in na profilih gume

Zakaj na gumah nastajajo razpoke?

Gume so ves čas podvržene težkim preizkušnjam, prenašati morajo nenehne temperaturne spremembe, se prilagajati zahtevam vožnje, onesnaževanja, na prah bremz itd. Vsi ti dejavniki skupaj se lotijo zmesi, kljub namazom, s katerimi so jo zaščitili, preden so jo dali v prodajo. Najvidnejša posledica te vsakodnevne agresije je izguba elastičnosti in nastanek razpok. Z redno uporabo gum, je možno zmanjšati nastanek razpok.

Ali razpoke ogrožajo mojo varnost na cesti?

Toliko časa, kolikor ostajajo te razpoke zgolj površne,ne pretijo takoj z nesrečo. Vendarle mikro-razpoke pnevmatik pričajo o visoki obrabljenosti zmesi. Izguba elastičnosti vpliva na celotno ponašanjeavtomobila.Takrat je potrebno gume brezpogojno zamenjati.