
Ali imata teža platišč in teža kabine enak vpliv na zmogljivosti vozila? Z drugimi besedami, ali je 5 dodatnih kg na koles vozila enakovrednih dodatku iste teže na kabini ? Ne, ker kolo ( platišče in guma) je masa v stiku s podlago, torej odvisna od 2 sil :
Masa v stiku s podlago je del avtomobila, ki se prilagaja vsem neravninam cestišča. En kilogram mase v stiku s podlago ustreza večim kilogramom mase šasije.
Za optimiziranje zmogljivosti poleti, je nujno znižanje mase v stiku s podlago vašega vozila, s tem boste izboljšali pospeševanje, zaviranje, vodljivost, udobje in porabo goriva.
Za izboljšanje zmogljivosti pozimi, je pomemben čimboljši stik s cestiščem. Težja kolesa so priporočljiva, saj izboljšajo oprijem in vodljivost, ker bo sila stika med kolesom in cestiščem močnejša. Zaradi tega uporablja mnogo ljudi jeklena platišča pozimi, ki so pogosto težja, in alu platišča poleti.
Čim težje je kolo, tem močnejša mora biti sila ki jo premakne ali jo ustavi.
Težje kolo poveča navor motorja, ki znižuje pospeševanje. V nasprotnem slučaju, omogoča lažje kolo boljše pospeševanje.
Lažje je ustaviti eno kilogramsko kolo v rotaciji, kot 100 kilogramsko kolo, ker lažje kolo ne vsebuje takšne vztrajnostne sile. Težje je kolo, manj učinkovito je zaviranje.
Poraba goriva vašega vozila je delno odvisna od energije, ki mora motor razviti za pospeševanje.
Kot smo prej videli, lažje kolo porablja manj energije za pospeševanje.
Z lažjimi kolesi uporablja motor manj energije za enako pospeševanje, kar omogoča manj porabe goriva.
Teža platišča ni edina spremenljivka, ki vam lahko izboljšuje zmogljivost vašega vozila.