Za iskanje kliknite tu

Glavne vrste alu platišč

Si Če hočete nadomestiti vaša poškodovana platišča, oziroma ustvariti nov videz vašega vozila, si morate odgovoriti na nekaj pomembnih vprašanj :

Katere so različne vrste platišč ?

Platišča so izdelki, katerih plastična estetika navdušuje, toda o njihovih značilnostih se pogosto malo ve. Na primer, njihova struktura : beseda platišče običajno imenuje celotni izdelek. Dejansko so platišča lahko izdelana v enem samem kosu, to so platišča monoblock (najpogostejša), ali se demontirajo na 2 ali 3 dele za večdelna platišča : zunanji rob, zvezda, notranji rob.

Ta platišča so sestavljena iz dveh ali treh delov, ki skupaj tvorijo celotno platišče.


Za izdelavo teh platišč uporabljajo različne načine. Srednji del je kovan oziroma izdelan s kokalno tehnologijo. Zvezda platišča sestoji pogosto iz aluminija, a tudi iz magnezija.

Vse to omogoča izdelavo zelo preciznih platišč za različne uporabe. V začetku so razvili to vrsto platišč za dirkalne avtomobile, a se je postopoma demokratizirala pri amaterjih tuning-a.

Ta platišča so namenjena vrhunskemu trgu. Omogočajo večjo fleksibilnost za prilagajanje in ustrezajo tuningu ali vozilom redkih dimenzij. V primeru nesreče je možno zamenjati samo poškodovani del.

Kateri so načini izdelave platišč ?

Platišča monoblock

Litje platišč se opravi s tekočim aluminjem, ki se vliva v poseben zasnovan kalup. Različne metode uporabljajo. Izdelava kakovostnih platišč ni preprosta zadeva in zahteva vrhunsko oblavadanje.

Gravitacijsko kokilno.

Gravitacijsko kokilno je preprostejši način vlivanja kokilna. Gravitacija omogoča vlivanje v kalup.

Največja prednost tega načina je nizka cena proizvodnje. Metoda je tudi dobra če je dizajn bolj pomemben od teže

Ker ta način uporablja silo gravitacije, gostota aluminija teh platišč ni tako visoka, kot pri drugih načinih izdelovanja.

Na splošnem rabijo ta platišča večjo težo, da bi zagotovili zahtevam odpornosti.

Nizkotlačno litje.

Nizkotlačno litje uporablja nizek tlak za hitrejše vlivanje aluminija kot pri prejšnjem načinu. Izdelan material je torej boljše kakovosti zaradi višje gostote.

Stroški proizvodnje so višji kot pri gravitacijskem kokilnu. Vendar se je ta način sedaj uveljavil kot pojem za platišča iz litine.

Nekateri proizvajalci uporabljajo višji tlak, da bi znižali težo platišča in okrepili njegovo strukturo, a je ta način dražji.

Nizkotlačno litje je najuspešnejša izbira na trgu za nadomestitev platišč zaradi dobrega razmerja med težo in odpornostjo.

Tehnologija tečenja materiala.

Ta vrhunski način izvira iz nizkotlačnega litja. V drugi fazi, litje kroži s pomočjo posebne naprave in ta rotacija litja povzroča ogrevanje njegovega zunanjega dela, ki ga potem razširijo s tehniko, podobno lončarski.

Toplota, tlak in rotacija skupaj ustvarijo tako odporen zunanji rob platišča, kot ga najdemo pri kovanem platišču, a za znatno nižjo ceno.

O.Z je dolga leta uporabljal to tehnologijo za izdelavo svojih platišč, namenjenih Formuli 1.

Nadomestno platišče Formule HLT je izreden primer platišč, izdelanih na način tečenja materiala.

Tehnologija HLT je ekskluzivnost podjetja O.Z.

Na kar ne smemo pozabiti, je dejstvo, da si prizadevajo vsi proizvajalci doseči kakovost kovanih platišč, za nižje cene proizvodnje.

Kovana platišča

Vrhunec platišč.

Ta način izdelave tvori platišče iz enega kosa aluminija z izredno visokim tlakom.

Končni izdelek je tako gost in odporen, da so kovana platišča zelo lahke teže.

To je posledica deformacije in spremembe strukture materiala, ker se kovinski kristali usmerijo v eno samo smer, kar pojača strukturo končnega izdelka.

Stroški proizvodnje teh platišč (naprave, posebni stroji in razvoj izdelkov) so takšni, da postanejo kovana platišča luksuzni izdelki.

Večdelna Platišča

Ni razlike s prejšnjimi opisanimi načini, razen v tem, da vsak del platišča izdelajo posebej.

Ta način omogoča številne kombinacije metod in materialov. Na primer, možno je izdelovanje platišča, katerega srednji del je v litinem magneziju in zunanji del v kovanem aluminiju...