Obnovljene in predelane pnevmatike ponujajo drugo življenje obrabljenim pnevmatikam in so rezultat postopka, ki združuje tehnološke inovacije in spoštovanje okolja.
Obnova je namenjena predvsem trgu težkih tovornih vozil (85 %). Za osebna vozila predstavlja le 12 % prodaje.
Kaj je obnovljena pnevmatika?
Preprosto povedano, obnovljena pnevmatika je obrabljena pnevmatika, ki je bila obnovljena s postopkom, imenovanim obnova. Ta metoda vključuje zamenjavo obrabljene tekalne plasti z novo, pri čemer se ohrani notranja struktura pnevmatike, imenovana karkasa. Torej ne gre za popolnoma novo pnevmatiko, temveč za pnevmatiko, ki je bila preoblikovana za podaljšanje njene življenjske dobe, kar združuje ekonomičnost in spoštovanje okolja.
Kaj je obnova?
Zdaj, ko veste, kaj je obnovljena pnevmatika, se morda sprašujete: kaj je obnova? Ta precej tehnični postopek poteka v več fazah.
Najprej se karkasa pnevmatike skrbno pregleda, da se odkrijejo morebitne napake ali poškodbe. Za obnovo so izbrane le pnevmatike, ki imajo še vedno trdno notranjo strukturo.
Nato se odstrani stara tekalna plast in površina se pripravi za sprejem nove plasti gume.
Pomembno je omeniti, da vse pnevmatike niso primerne za obnovo. Merila za izbiro so natančna in namenjena zagotavljanju varnosti in kakovosti končnega izdelka. Tukaj je nekaj teh meril:
- Karkasa mora biti v dobrem stanju, brez deformacij ali notranjih poškodb, ki bi lahko ogrozile strukturo.
- Pnevmatika ni presegla svoje največje življenjske dobe. Starejša starost lahko oslabi pnevmatiko in jo naredi neprimerno za obnovo.
- Pnevmatike, ki so bile deležne večjih popravil ali so bile slabo vzdrževane, so lahko prav tako zavrnjene.
Najbolj iskane dimenzije
Kako obnoviti pnevmatiko?
Postopek obnove pnevmatike je pravi industrijski proces, ki zahteva natančnost in strokovnost. Da bi bolje razumeli, kaj vključuje, si oglejmo glavne faze obnove:
- Začetni pregled: Najprej se vsaka pnevmatika, namenjena obnovi, pregleda, da se zagotovi, da je primerna za obnovo. To vključuje preverjanje notranje strukture, morebitnih poškodb na karkasi (kot so izbokline ali rezi) in globine utorov. Za odkrivanje skritih napak se lahko uporabijo napredne metode pregleda, kot sta lasersko skeniranje ali radiografija.
- Brušenje: Ko je pnevmatika ocenjena kot primerna za obnovo, se stara tekalna plast odstrani z brušenjem. Ta faza pripravi površino za optimalno oprijemanje nove plasti.
- Oblačenje: Nova tekalna plast se nanese na karkaso pnevmatike. To se lahko izvede hladno s predhodno oblikovanimi trakovi ali vroče z nanosom nove plasti gume, ki se nato oblikuje in vulkanizira.
- Vulkanizacija: To je trenutek, ko pnevmatika dobi svojo končno obliko. V tej fazi se pnevmatika postavi v vulkanizacijsko stiskalnico, kjer toplota in pritisk delujeta, da pritrdijo novo tekalno plast na karkaso pnevmatike.
- Končni pregled: Po vulkanizaciji se vsaka pnevmatika temeljito pregleda, da se zagotovi pravilno oprijemanje nove plasti, odsotnost napak in skladnost s standardi kakovosti in varnosti.
Tehnični postopek obnove je zapleten in ga morajo izvajati izkušeni strokovnjaki, opremljeni z ustreznimi orodji in stroji. Spoštovanje tega postopka zagotavlja, da je obnovljena pnevmatika varna in pripravljena za vožnjo.
Kako vedeti, ali je pnevmatika obnovljena?
Obnovljene pnevmatike so običajno označene s posebnim simbolom ali kodo, ki označuje, da so bile obnovljene. V Evropi boste na primer pogosto videli oznako "retread" ali "R", ki potrjuje, da je bila pnevmatika uradno obnovljena.
Te oznake se lahko razlikujejo glede na državo in proizvajalca. Pomembno je tudi omeniti, da morajo obnovljene pnevmatike izpolnjevati varnostne standarde, ki jih določijo oblasti, da se zagotovi njihova zanesljivost na cesti.
Seznam profilov
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Več informacij
Zakaj kupiti obnovljene pnevmatike?
Glavni argument v prid obnovljenim pnevmatikam je nedvomno prihranek, ki ga omogočajo. Če primerjamo stroške z novimi pnevmatikami, je izračun hitro narejen: obnova omogoča prihranek do 40 % cene nove pnevmatike. In to brez žrtvovanja kakovosti, saj postopek obnove daje pnevmatiki drugo življenje v skladu z veljavnimi standardi.
Poleg prihranka je ekološki vidik obnovljenih pnevmatik točka, ki si zasluži vso našo pozornost. Proizvodnja nove pnevmatike zahteva veliko količino naravnih virov, zlasti nafte in energije. Obnova pa znatno zmanjšuje ogljični odtis in zmanjšuje odpadke, povezane z odlaganjem pnevmatik. Po različnih študijah in statistikah obnova omogoča prihranek tisočih litrov olja in več ton gume na pnevmatiko. Z izbiro obnovljenih pnevmatik neposredno prispevate k ohranjanju okolja.
Ali so obnovljene pnevmatike dovoljene?
Da, obnovljene pnevmatike so dovoljene, brez dvoma. V mnogih državah so obnovljene pnevmatike ne le dovoljene, temveč tudi spodbujane zaradi svojih ekonomskih in ekoloških koristi. Podvržene so strogim standardom, ki zagotavljajo njihovo varnost in zmogljivost.
V Evropi morajo obnovljene pnevmatike izpolnjevati enake regulativne smernice kot nove pnevmatike. Testirane so po strogih merilih in morajo nositi oznako "E", ki označuje njihovo skladnost z evropskimi standardi.
Ali so obnovljene pnevmatike manj trpežne kot nove pnevmatike?
Obnovljene pnevmatike so zasnovane tako, da ponujajo zmogljivost, primerljivo z novimi pnevmatikami, pod pogojem, da so pravilno vzdrževane in da prihajajo od zaupanja vrednih proizvajalcev.
Insa Turbo in Blackstar sta dve priznani blagovni znamki pnevmatik na področju obnove.
Kaj je predelana pnevmatika?
Svet predelanih pnevmatik ponuja še eno dimenzijo trajnosti in ekonomičnosti v industriji pnevmatik. Čeprav se pogosto uporabljajo izmenično z obnovljenimi pnevmatikami, predelane pnevmatike sledijo lastnemu postopku, ki si zasluži, da ga ločimo.
Predelana pnevmatika, tako kot obnovljena pnevmatika, izhaja iz ponovne uporabe strukture obrabljene pnevmatike. Glavna razlika je v obsegu postopka predelave, ki običajno presega klasično obnovo. Poleg zamenjave tekalne plasti lahko predelava vključuje tudi obnovo drugih delov pnevmatike, kot so bočnice ali notranji del.
Postopek predelave je v glavnih točkah podoben postopku obnove, vendar je lahko bolj celovit in bolj izpopolnjen, odvisno od stanja pnevmatike in specifikacij proizvajalca. Začne se z natančnim pregledom karkase in lahko vključuje bolj temeljito popravilo poškodovanih območij. Tako kot pri obnovi strokovnost tehnikov in uporaba najsodobnejše opreme zagotavljata kakovost in zanesljivost končne pnevmatike.
Kakšna je življenjska doba obnovljene ali predelane pnevmatike?
Življenjska doba se lahko razlikuje glede na kakovost obnove, uporabo in vzdrževanje pnevmatike. V povprečju je lahko podobna življenjski dobi novih pnevmatik, ob upoštevanju dobrih praks vzdrževanja.