Za iskanje kliknite tu

Tramlining : izguba stabilnosti

Mogoče ste že občutili rahlo tresenje v volanu ali vam je zdelo, da ste izgubili kontrolo nad vozilom, medtem ko ste vozili na kolesnicah neravnega cestišča.

Ta pojav, ki ga imenujejo Amerikanci in Angleži "tramlining", in ki ga lahko prevedemo z občutkom nestabilnosti, se razlaga po tem, da pnevmatike sledijo kolesnicam, kot tračnice pri tramvajih.

Na srečo, so ti pojavi običajno zelo kratkotrajni. Z izjemo voznikov, ki se morajo redno voziti po slabih cestah. Za njih je reduciranje tramlining-a nujno.

Vpliv pnevmatik

Kot ste že razumeli ali opazili, pnevmatike niso preproste copatke, ki jih položimo na platišča in se zanje več ne zanimamo.

Karakteristike pnevmatik določajo obnašanje vozila na cestišču, in v našem primeru, verjetnost, ali ne, tramlininga.

Kriteriji, ki lahko povečajo verjetnost tramlininga :
  1. Visokozmogljive gume (z manj profili) so po navadi bolj občutljive, kot tiste z bolj globokimi profili. Stik s cestiščem je namreč pomembnejši za športno gumo, kot za navadno gumo. Športne gume so torej bolj občutljive na neravnosti ceste.
  2. Večja je širina pnevmatike, bolj se poveča njen oprijem. To pa poveča tudi verjetnost tramlininga.
  3. Razdalja med kolesima na enaki osi je pri tem tudi pomemben dejavnik. Večja je razdalja, večji je oprijem, in večja je verjetnost k tramlininga.
  4. Obraba blažilcev lahko tudi poveča tramlining. Preprosta nadomestitev obrabljenih delov znatno zmanjša verjetnost tramlininga.
  5. Če je zaostajanje, negativno, lahko tudi vodi do tramlininga, ker je zavijanje bolj agresivno.
  6. Cenjene pnevmatike runflat povečajo verjetnost tramlininga zaradi togosti svojih bočnic, ki odvajajo neravnosti ceste na blažilce in na volan.