Število platen pnevmatike in indeks nosilnosti

Kaj je platno, oziroma kordni vložek, pnevmatike?

Za izboljšanje odpornosti pnevmatike, je zelo pomembna struktura karkase. Platna oziroma kordni vložki so plasti sintetičnega materiala (kevlar, nylon, poliester) ki obrobljajo celoto karkase do venca iz žic. Platna so položena na strateških točkah pnevmatike.

  • V neposrednem stiku z nogo gume, da bi preprečil trenje s platiščem.
  • Nad dvojno plastjo sintetične gume, ki velja za zračnico za pnevmatike Tubeless.

Nekatere pnevmatike imajo plasti platen, ki se prekrivajo pod različnim kotom. Ta posebnost omogoča razlikovati med gumami z diagonalno strukturo (platna se prekrivajo pod kotom 55 stopinj) in gumami z radialno strukturo (plasti platen so pravokotne na os rotacije pnevmatike).



Danes, je radialna struktura gume večinoma nadomestila diagonalno razen v nekaterih specifičnih uporabah.

S pomočjo tehnološkega napredka in z izumom sintetičnih vlaken, so se uporabljeni materiali za platna spremenili.

Indeks nosilnosti/število platen, oz. kordnih vložkov napisan na boku pnevmatike omogoča določanje maksimalnega bremena, ki ga lahko guma prenese in sicer pri tlaku, ki ga je priporočil prizvajalec.

Indeksi nosilnosti osebnih vozil označujejo številke, a oznake gospodarskih vozil sledijo abcednemu redu ( črke, ki so najbližje črki Z, predstavljajo najbolj odporne pnevmatike, ki lahko prenašajo večje breme in višji tlak).

Pred uvedbo indeksov nosilnosti, so bili indeksi platen, ali resnično število platen uporabljeni kot merilo odpornosti. Več platen, odpornejša karkasa.

Danes, indeks nosilnosti / število platen ne sledi resničnemu številu platen pod plaščem, a določa odpornost, enakovredno bivšim diagonalnim platnom.

Večina gum za osebna vozila danes ne vsebuje več kot eno ali dva platna. Pnevmatike za gospodarska vozila z oznako za gradbena vozila ( 10, 12 ali 14 platen ), vsebujejo v resnici dve ali tri plasti sintetičnih platen in eno jekleno platno.

Običajno so pnevmatike za osebna vozila zasnovane za standardno breme, zaradi tega ne najdemo na njihovih bokih oznake o tem, ali samo črke SL ( standard load).


Evropski sistem enakovrednosti indeksov platen in Maksimalni tlak / Osebna vozila
Indeks nosilnostiKraticaMaksimalni tlak
Standardno bremeSL2.45 bars
povečano bremeXL2.8 bars
Evropski sistem enakovrednosti indeksov platen in Maksimalni tlak / Gospodarska vozila
Indeks nosilnostiIndeks platenMaksimalni tlak
B42.45 bar
C63.35 bar
D84.35 bar
E105.30 bar
F126.30 bar