Avto pnevmatike
Moto pnevmatike
Pnevmatike za štirikolesnike
Jeklena platišča
Alu platišča
Paket platišča + pnevmatike
Snežne verige
Uravnoteženje
Napihnjenje
Orodja in držala
Popravilo
Akumulator
Olja
Dodatna oprema
Montaža - zategovanje
Aditivi
Vodnik
Dostava in montaža
Profesionalci
Moj račun
Kontakt
Kaj je platno, oziroma kordni vložek, pnevmatike?
Za izboljšanje odpornosti pnevmatike, je zelo pomembna struktura karkase. Platna oziroma kordni vložki so plasti sintetičnega materiala (kevlar, nylon, poliester) ki obrobljajo celoto karkase do venca iz žic. Platna so položena na strateških točkah pnevmatike.
Nekatere pnevmatike imajo plasti platen, ki se prekrivajo pod različnim kotom. Ta posebnost omogoča razlikovati med gumami z diagonalno strukturo (platna se prekrivajo pod kotom 55 stopinj) in gumami z radialno strukturo (plasti platen so pravokotne na os rotacije pnevmatike).
Danes, je radialna struktura gume večinoma nadomestila diagonalno razen v nekaterih specifičnih uporabah.
S pomočjo tehnološkega napredka in z izumom sintetičnih vlaken, so se uporabljeni materiali za platna spremenili.
Indeks nosilnosti/število platen, oz. kordnih vložkov napisan na boku pnevmatike omogoča določanje maksimalnega bremena, ki ga lahko guma prenese in sicer pri tlaku, ki ga je priporočil prizvajalec.
Indeksi nosilnosti osebnih vozil označujejo številke, a oznake gospodarskih vozil sledijo abcednemu redu ( črke, ki so najbližje črki Z, predstavljajo najbolj odporne pnevmatike, ki lahko prenašajo večje breme in višji tlak).
Pred uvedbo indeksov nosilnosti, so bili indeksi platen, ali resnično število platen uporabljeni kot merilo odpornosti. Več platen, odpornejša karkasa.
Danes, indeks nosilnosti / število platen ne sledi resničnemu številu platen pod plaščem, a določa odpornost, enakovredno bivšim diagonalnim platnom.
Večina gum za osebna vozila danes ne vsebuje več kot eno ali dva platna. Pnevmatike za gospodarska vozila z oznako za gradbena vozila ( 10, 12 ali 14 platen ), vsebujejo v resnici dve ali tri plasti sintetičnih platen in eno jekleno platno.
Običajno so pnevmatike za osebna vozila zasnovane za standardno breme, zaradi tega ne najdemo na njihovih bokih oznake o tem, ali samo črke SL ( standard load).
Evropski sistem enakovrednosti indeksov platen in Maksimalni tlak / Osebna vozila | ||
---|---|---|
Indeks nosilnosti | Kratica | Maksimalni tlak |
Standardno breme | SL | 2.45 bars |
povečano breme | XL | 2.8 bars |
Evropski sistem enakovrednosti indeksov platen in Maksimalni tlak / Gospodarska vozila | ||
---|---|---|
Indeks nosilnosti | Indeks platen | Maksimalni tlak |
B | 4 | 2.45 bar |
C | 6 | 3.35 bar |
D | 8 | 4.35 bar |
E | 10 | 5.30 bar |
F | 12 | 6.30 bar |
Pnevmatike za kmetijska vozila